måndag 17 januari 2011

Dagens goda gärning...

Jorå, en sån har jag hunnit med. I lördags köpte jag 2 trisslotter i kvarterskiosken, när jag kom hem såg jag att jag hade fått med mig 3 st. Och ärlig som jag är, gick jag precis tillbaka dit och betalade för den 3.dje eftersom jag skrapade även den. Kvinnan i kiosken vart jätteglad och tacksam, 25 kr kanske inte är så jättemycket men händer liknande saker flera gånger så blir det en bra slant. Och jag är jätteglad över att kiosken finns. Hon berättade att i julas så var det en man som köpt 12 lotter men fått 13, och han kom oxå tillbaka o berättade misstaget. Ärlighet varar längst. Hade jag inte gått tillbaka med lotten hade jag säkert ramlat o brytit benen eller nåt. Haha. :) fast, det är ju så satans halt ute så det lär jag väl göra ändå....hmm :) men jag ska inte ut nå mer så jag kanske klarar mig..idag iallafall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar