onsdag 12 januari 2011

Usch för en del ljud!

"Men det handlar också om att jag har svårt för ljud. Jag har inte fel på hörseln men på koncentrationsförmågan, och att ta in ljud kräver mycket mer av mig än att ta in text. Jag måste koncentrera mig mycket hårdare, om jag inte har personen i fråga framför mig och har ögonkontakt.
http://mymlanthereal.wordpress.com "

Hejsan hoppsan, så där är det för mig oxå. Tyvärr!!! Jag hoppas att det är ok att jag lånade texten från bloggarens blogg men jag har iallafall länkat till henne och sen har jag inte heller påstått att det är jag som skrivit dessa rader... :)

Iallafall, jag vet inte hur många gånger om dagen jag säger: Va? om någon har sagt något till mig utan att jag varit beredd på det.
- Hör du dåligt eller?
Jo det får jag höra väldigt ofta. Men jag hör BRA, när jag är koncentrerad, när det inte är massa ljud som stör runt omkring...och samma sak med att när någon vill att jag ska lyssna till ett visst ljud som låter ...bland en massa andra ljud....typ någonstans i bilen låter det "konstigt". Jag kan inte höra det ljudet, väldigt sällan isåfall. Det är MASSSA ljud som jag hör i bilen, hur ska jag då kunna fokusera på just det ljudet som denne vill att jag ska lyssna efter? Detta är bara ett exempel...men liknande saker händer ofta. Och när jag är trött i kropp o knopp är jag extra känslig för ljud. På kvällarna när jag ligger o slötittar på tv kollar jag oftast utan ljud. Blir lugnare så, då behöver jag bara fokusera på texten och tvbilden...har jag ljudet på blir det för jobbigt...
Jag brukar försöka o förklara det där.. men folk verkar inte förstå...vilket dom inte måste, men dom kan väl iallafall acceptera att det är så det är för mig...? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar