onsdag 27 juli 2011

Jobbcenter

Idag var jag på min första "jobbcenterdag". Jag o hon som har hand om det, fixade i ordning i köket..inte mitt kök, köket där på jobbcenter,  sorterade saker o klistrade på lappar på skåpdörrarna. Det låter säkert inte alls jobbigt för er men för mig är en del "vanliga" saker väldigt jobbiga. Jag blir trött fort. När allt är så nytt. Nya saker o göra osv. Men eftersom det bara var jag o ..vad ska jag kalla henne för? Funkar det med "Tanten"? Hehe. Nåväl, jag var där mellan 10 o halv 12 typ. Va skönt o göra nåt. I morgon ska vi gå spåret vid kabbe... o på fredag, sitta o nörda vid datorn o kolla vad jag som veggie behöver äta för att må som bäst... Nästa vecka ska vi ta en tur i skogen o leta svamp/blåbär, det låter väl inte helt fel ? :) Men om nån vecka eller två kommer vi att bli fler i gruppen... det blir nog bra.. skönt o starta lugnt iaf :)

Fick en massa energi när jag kom hem o vilat huvvet lite, så nu tvättar jag. Har diskat o städat lite. Känns fint.

Igår mådde jag så jävla kasst. Fy fan. Inte sovit nåt, helt väck i skallen o kroppen...bläh!!!
Men när jag vaknade idag så kände jag att livet är inte så dumt ändå ;D Jag måste få må dåligt ibland, för att orka resa mig sen med nya krafter... o jag vet att jag kommer att må så mycket bättre nu när jag går grejjen på jobbcenter. Men ja igår kändes allt bajs. :) fast det va trevligt att Lina kom hit o gjorde supergod mat. Mumsigt var det :) Synd att jag va så "död" bara. Men jag tror att folk förstår mer än jag tror.. :)

Oj nä nu måste jag ner i tvättis igen.

1 kommentar:

  1. Vill bara skicka en bamsekram till dig som kämpar på! Alla tycker vi nog att livet ibland liknar sk*t!Men så behövs bara nå´t lite för att det ska leka igen.

    Kram kram

    SvaraRadera