torsdag 3 november 2011

Ska jag köpa lägenhet?

Nej det ska jag ju inte. MEN, igår ringde det ett för mig okänt nummer. Jag svarade inte utan kollade upp numret på hitta.se. Det var en mäklarfirma i Sthlm..Dom ringde väl fel tänkte jag. Men idag, typ nyss ringde dom igen. Men jag orkade inte svara. Dom hade lämnat ett meddelande där dom frågade om jag fortfarande var intresserad av en viss lägenhet?? Que? HAHA. Jag ringde upp mäklaren och sa typ, Hej jag heter Helena, du hade ringt mig precis" Mäklaren sa typ " Ja men precis, jag ville bara kolla om du var intresserad av lägenheten du tittade på...."
Då började jag tokskratta! Jag har ju inte varit på nån visning, ?? Antingen har han skrivit upp numret fel eller så har den som kikat på lyan sagt fel nummer. Eller dom kanske sa mitt nummer m flit? Mäklaren reagerade ju inte på mitt namn. Hur stor är chansen att den som kollade på lägenheten oxå heter Helena, och att personen råkar ge fel nummer som går till en annan Helena? Hmmm. Skitsamma. Mäklaren skulle stryka mitt nummer iallafall :)

Här är länken till lyan "jag" va o tittade på ;) Bara tre mille lixom ;)
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-stockholms-kommun-fyrverkarbacken-27-2881759

Nu ska jag kolla på gårdagens Uppdrag granskning. Och dricka en skvätt kaffe.

2 kommentarer:

  1. Jag fick en massa sms av en mäklarfirma i Stockholm för flera år sen, det var av samma typ. JAG tror att det är nåt fult reklamknep.. Men det är klart att det är jättelätt att få en siffra fel. Krampårej

    SvaraRadera
  2. Hehe tokigt :) Om det va nåt reklamknep borde dom väl höra av sig till folk i närheten..o inte fleeeera mil från sthlm lixom. :D Men skitsamma :) Jag fick mig ett gott skratt iallafall :)

    KRAAAM

    SvaraRadera